Traditionele
carrosserieherstellingen

Traditioneel carrosserieherstel is er voor de grotere schades en is de omschrijving van alle klassieke hersteltechnieken, dit kan onder ander zijn: richten van een verwrongen chassis, lassen, vervangen en spuiten van onderdelen, aluminium panelen uitdeuken/lassen...

Diagnose

Voor, tijdens en na herstel van uw wagen maken wij gebruik van de nodige diagnose computers om alle aanwezige software modules in uw wagen opnieuw te programmeren waar nodig. De systemen worden complexer, en storingen steeds moeilijker op te sporen. Om snel en accuraat diagnoses te kunnen stellen aan de wagens van vandaag investeerden wij in diverse diagnosetesters en meetapparatuur. Zo kan uw wagen in alle veiligheid terug de baan op.

Opmeten en richten

Met het elektronisch meetsysteem gaan we na of er afwijkingen zijn aan het onderstel / chassis van je wagen ten opzichte van de fabrieksmaten. Is het chassis verwrongen, dan worden de beschadigde delen worden met behulp van een celette-richtbank weer op hun exacte plaats teruggezet. Is de beschadiging te groot, dan worden deze onderdelen vervangen.

Demontage

De beschadigde carrosserieonderdelen worden verwijderd van uw wagen. Afhankelijk van de schade worden deze hersteld of vervangen door nieuwe. We streven ernaar de economisch meest voordelige herstelling toe te passen. Er wordt steeds met originele onderdelen gewerkt, toch kan op vraag van de klant ook gebruik gemaakt worden alternatieve en/of tweedehandsonderdelen. Hierop gelden logischerwijs andere garantievoorwaarden.

Plaatwerk

In de plaatslagerij wordt het beschadigde plaatwerk terug in vorm gebracht. De onderdelen / auto’s worden uitgedeukt, vlakgemaakt, vormgegeven zowel van stalen als aluminium plaat. Indien geen herstel meer mogelijk is, wordt een stuk vervangen en ingelast. Indien nodig wordt nieuw plaatwerk bij ons op maat gemaakt.

Is je koetswerk aan het roesten? Wacht niet om in te grijpen, roest vreet gaten in het plaatwerk van uw wagen. Hoe langer je wacht, hoe groter de herstelkost.

Voorbereiding

Na de plaatslagerij gaat de auto naar de voorbereidingszones.
Het herstelde plaatwerk wordt hier perfect in vorm geplamuurd, vlak geschuurd en klaargezet voor de spuiterij.

Spuiten

Aan de hand van de spectrometer wordt de correcte kleur van de wagen opgemeten. In ons eigen labo stellen we de juiste verf samen, zowel voor grond-als bovenlaag. Afwerken doen we met vernis. We werken steeds met milieuvriendelijke watergedragen lakken, wat een pak milieuvriendelijker is.

De spuiter schildert het herstelde oppervlak terug als nieuw.

Montage

Met de grootste zorg monteren we alle onderdelen hersteld of nieuw terug op zijn plaats. Indien nodig worden, de foutcodes uit het systeem uitgelezen en gewist, de radarsensoren terug afgesteld. De aard van het ongeval kan ervoor zorgen dat er tevens een wieluitlijning noodzakelijk is, hiermee kan men snel de wiel- en assenstand corrigeren en zo bandenslijtage vermijden.

Reinigen van het voertuig

Het herstelde voertuig gereinigd, zowel binnen als buiten, zodat deze er terug als nieuw uitziet.

Eindcontrole

Na het reinigen van het herstelde voertuig voeren onze medewerkers een algemene check-up + een controle van de uitgevoerde werken uit. Indien deze eindcontrole voldoet aan alle kwaliteitsnormen, wordt de klant gecontacteerd en staat de wagen klaar voor afhaling.